فیزیک ، لیزر و پلاسما
«اگر کسی احساس کند که هرگز در زندگی دچار اشتباه نشده، این بدان معنی است که هرگز به دنبال چیزهای تازه در زندگیش نبوده است.»-آلبرت اینشتین

پیشرفت دهه های اخیر در زمینه تجهیزات پیشرفته پزشکی از یک سو و تهدید های میکروبی متعدد از سوی دیگر نیاز به فرایند استریلیزاسیون سرد وخشک را بیش از پیش در مراکز درمانی ایجاد نموده است. امروزه در بخش های استریل، اتوکلاوهای بخار نمی توانند به تنهایی تمامی وسایل بیمارستانی را استریل نمایند چرا که این استریلایزرها با دمای بالا (121 و 134 درجه سانتیگراد) و در شرایط رطوبت بالا عمل نموده و این شرایط بالای حرارتی و رطوبت می تواند باعث خرابی بسیاری از وسایل الکترونیکی، آندوسکوپ ،لاپاروسکوپ ها و یا ابزارهایی از جنس پلاستیکی،سیلیکونی و...شوند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 8 آذر 1395برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی

دانشمندان دانشگاه میشیگان با موفقیت نشان داده‌اند که می‌توان یک لیزر کاربردی را با استفاده از خون ساخت که تومورها را به شکل دقیق‌تری در بدن انسان شناسایی میکند .

برای ساخت لیزر تنها باید دو آینه در دوی سوی یک حفره خالی قرار داده شود که یکی از آن‌ها تا نیمه به نقره آغشته شده و مقداری از نور را بازتاب کرده، مقداری دیگر را عبور می‌دهد. آینه دوم به عنوان رسانه لیزری عمل می‌کند. این رسانه می‌تواند یک بلور مانند یاقوت و لعل یا نوعی گاز یا مایع باشد. حتی دانشمندان در دهه 1970 توانسته بودند نخستین لیزر خوراکی را با 12 طعم مختلف بسازند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 8 آذر 1395برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 9691
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content