فیزیک ، لیزر و پلاسما
«اگر کسی احساس کند که هرگز در زندگی دچار اشتباه نشده، این بدان معنی است که هرگز به دنبال چیزهای تازه در زندگیش نبوده است.»-آلبرت اینشتین

ارزیابی تازه که با مدل‌سازی کامپیوتری انجام شده حاکیست که ذوب یخ های قطب جنوب به تنهایی می تواند باعث بالا آمدن سطح دریاها به اندازه بیش از یک متر تا پایان قرن شود.

براساس این مطالعه تا سال ۲۵۰۰، ذوب همین یخ ها می تواند سطح آب را ۱۳ متر بالا ببرد.




ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 فروردين 1395برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی

همه با ۳ حالت ماده یعنی جامد، مایع و گاز آشنا هستیم. ماده در حالت چهارمی هم وجود دارد؛ پلاسما پس از جامد، مایع و گاز حالت چهارم ماده است و به مجموعه‌ای از یون‌ها، الکترون‌ها و ذرات خنثی گفته می‌شود که در مجموع شبه‌خنثی هستند و رفتار جمعی از خود نشان می‌دهند. پلاسما به دو دسته حرارتی و غیرحرارتی تقسیم می‌شود.

در پلاسمای حرارتی یا تعادلی اجزای پلاسما با یکدیگر در تعادل حرارتی هستند و دمای پلاسما در این حالت بالاست. در پلاسمای غیرحرارتی اجزای پلاسما با یکدیگر در تعادل حرارتی نیستند بنابراین پلاسما دارای دمای پایینی است. پلاسمای سرد یا غیرحرارتی به دلیل دمای پایین خود دارای کاربرد فراوانی در زمینه‌های مختلف ازجمله صنایع خودروسازی، صنایع پزشکی، نساجی و پردازش سطح، بهداشت و محیط‌زیست، کشاورزی و صنایع غذایی و... است.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 فروردين 1395برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 66
بازدید کل : 9689
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content