فیزیک ، لیزر و پلاسما
«اگر کسی احساس کند که هرگز در زندگی دچار اشتباه نشده، این بدان معنی است که هرگز به دنبال چیزهای تازه در زندگیش نبوده است.»-آلبرت اینشتین

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، گروهی متشکل از سه محقق ایتالیایی به ریاست پروفسور «جورجو بیاچاردی» از بخش بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه 'سیئنا' در شمال این کشور با انتشار نتیجه تحقیقات خود درخصوص این کشف جدید در مجله علمی 'نشریه بین المللی علوم هوا و فضانوردی' یک دگرگونی در تحقیقات درباره آثار حیات در کره مریخ ایجاد کردند.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 26 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی
شوره سر از مشکلات بهداشتی است که تقریبا 50 درصد مردم با آن مواجه‌اند و داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی مملو از محصولات مختلف برای درمان این عارضه هستند. شوره سر با پوسته پوسته شدن پوست کف سر شناخته می‌شود و می‌تواند از عوامل دیگری هم ناشی شود. پوست خشک به طور معمول عامل پوسته پوسته شدن به حساب می‌آید اما برخی انواع شوره سر به دلیل فعالیت بیش از حد غدد چربی بروز می‌کنند.


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 23 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی

این افزاریک برنامه شبيه سازی مدارات الکترونيکی به صورت واقعی میباشد ، که میتوانيم بيشترقطعات الکترونيکی ازجمله باطری،سيم،لامپ،سلف ، مولتی متر، آمپرمترو ...... راھمانندمحيط واقعیدرمدارقرارداده ونتيجه را تماشاکنيم وجریان وولتاژ ودیگرمولفه ھای الکترونيک رانيزدرصفحه دستگاه ھای اندازه گيری نمایيم . این نرم افزارطرفداران بسياری داشته وتوانسته رضایت اکثردانشجویان الکترونيک رابه خود جلب نماید،ھم اکنون میتوانيداین نرم افزاررااز لینک زیر دریافت نموده وازآن لذت ببرید .

لینک دانلود نرم افزار




تاریخ: سه شنبه 23 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی




تاریخ: جمعه 19 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی

به اعتقاد اغلب افراد بینی کوچک یکی از مهم ترین شاخص های زیبایی چهره به شمار می رود. به همین دلیل است که جراحی زیبایی بینی در میان جوانان بسیار پرطرفدار است .

اما مطالعات محققان آمریکایی نشان می دهد که بینی بزرگ موجب محافظت در برابر بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی می شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 11 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی

مجله پیشگام علمی Physics World با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۴ به معرفی ۱۰ دستاورد برتر حوزه فیزیک پرداخته است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، فرود فضاپیما بر روی یک دنباله‌دار، همجوشی هسته‌ای با لیزر و یک پرتو کششی در میان ۱۰ دستاورد برتر فیزیک در سال ۲۰۱۴ بودند که توسط مجله Physics World انتخاب شده‌اند.

فرود فضاپیمای فیلائه بر روی دنباله‌دار ۶۷P از سوی این مجله به عنوان چشمگیرترین دستاورد سال نامگذاری شده و دلیل این انتخاب، اهمیت بنیادی آن برای علوم فضایی عنوان شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 7 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی

نخستین فرود نرم یک کاوشگر رباتیک بر روی یک دنباله‌دار به عنوان برترین دستاورد علمی 2014 از سوی مجله معتبر ساینس انتخاب شد.

ماموریت روزتای سازمان فضایی اروپا برای بررسی یک دنباله‌دار، اطلاعات زیادی را در مورد منشا منظومه شمسی در اختیار دانشمندان قرار خواهد داد.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی

من کارمند راه آهن بودم. آخر ماه حقوق مزایای خودم که 700 تومان می شد را گرفتم و از آنجا یک راست به ورزشگاه رفتم تا بازی پرسپولیس با استقلال که آن زمان تاج بود را ببینم. دل توی دلم نبود.
گفتم یا ابوالفضل (ع) هر گلی که پرسپولیس بزند، صد تومن را صدقه کنار می گذارم.
پرسپولیس گل اول را زد، صدتومن را از جیبم در آوردم و در آن جیب گذاشتم. گل دوم را زدیم، صدتومن دیگر درآوردم و در آن جیبم گذاشتم. همین طور گل سوم و چهار و پنجم. گل ششم را که زدیم گفتم یا ابوالفضل(ع) غلط کردم، حداقل صدتومن برای خودم بگذار.
من بدون پول چکار کنم. ابوالفضل(ع) به تاج رحم کرد.




تاریخ: دو شنبه 1 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 59
بازدید کل : 9682
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content